co je
Copywriting


Copywriting znamená tvorbu kreativních textů pro účely obsahu webových stránek, nebo obecně reklamy.

U tvorby webů je kvalitní copywriting obzvláště důležitý. Copywriter musí umět do textů kreativní formou zapracovat klíčová slova tak, aby byl text čtivý a zároveň obsahoval fráze, na které web pomocí SEO cílí.

Co copywriter dělá?

Dohledává informace a píše. Kvalitní copywriter (někdy se setkáváme se zkomoleným výrazem „copywrighter“)musí kromě psaní textů nashromáždit dostatek informací z hodnotných zdrojů, aby byl s daným tématem patřičně seznámen.

Teprve potom je při psaní schopný vypíchnout například vaše největší benefity namísto slov jako „nejlepší“ a podobně.

Copywriter by si před začátkem tvorby měl sám, nebo ve spolupráci, zajistit:

  • analýzu klíčových slov, konkurence a cílové skupiny
  • informace o vašem podnikání
  • firemní manuál, pokud máte (způsob komunikace firmy)
  • cíle vytvářeného obsahu
  • USP (unique sell proposition) – v čem vynikáte oproti konkurenci

Kdy a proč copywritera potřebujete?

Kdykoliv něco na webu nabízíte nebo prodáváte. Správně sepsaný obsah nasměruje zákazníka ke kýženému cíli jako je objednávka, nebo přihlášení k odběru emailového newsletteru.

I vy sháníte někoho, kdo vám sepíše unikátní texty?
Kontaktujte nás   Zpět na Slovník pojmů