Landing page je ta stránka, skrze kterou na váš web vstupují uživatelé. Slovo Landing v překladu znamená přistání a stránce se tedy někdy říká vstupní, nebo doslovně „přistávací stránka“.
To, že se na ní uživatel dostane, není většinou náhoda, ale záměr. Návštěvníci jsou na takovou stránku směřováni pomocí reklam, které jdou ruku v ruce se SEO optimalizací.
Obvykle je to stránka, která slouží k takzvané konverzi, tzn. interakci s uživatelem ve smyslu zakoupení produktu, přihlášení k odběru newsletteru a podobně.
Protože je landing page velmi důležitá, měla by jí být věnována i větší pozornost i co do UI/UX a atraktivního grafického vzhledu.
Důležité je plynulé navedení uživatele k takzvanému call to action, tedy tlačítku pro provedení akce jako nákup, či přihlášení k odběru. Tlačítko by mělo být na stránce výrazné.
U landing page je někdy výhodnější odstranit prvky, které by mohly uživatele nasměrovat na jiné stránky. Tím je myšleno například navigační menu, nebo interní prolinkování. Je to z toho důvodu, aby zákazník neodešel před tím, než provede zamýšlenou konverzi.
Vyzkoušejte si funkčnost vaší landing page přímo na potencionálních uživatelích. K tomu můžete využít například platformu Usability Hub. Tímto způsobem zjistíte, zda jsou obsažené informace jasné, nebo je potřeba ještě něco obměnit.