SERP je označení stránky na které jsou zobrazeny výsledky vyhledávání vašeho dotazu na vyhledávač. Zkratka vychází z anglického Search Engine Result Page, což je volně přeloženo Stránka výsledků vyhledávání.
Pokud jde například o nejrozšířenější vyhledávač Google, který dělí stránky výsledků vyhledávání po deseti položkách, je dobré, aby se váš web zobrazil na první stránce. Je to z toho důvodu, že většina lidí již druhou stránku výsledků vyhledávání vůbec nenavštíví.
K tomu, aby se vaše stránky zobrazovaly co nejvýše, nebo alespoň na první straně výsledků, je většinou potřeba provést takzvanou optimalizaci pro vyhledávače neboli SEO.
Stránka SERP obvykle obsahuje kromě organických výsledků (přirozené, neplacené) také placené reklamy (v úvodu a na konci) a rovněž takzvané Rich Snippets. Jedná se o vylepšené výsledky vyhledávání, které mají za cíl podat okamžitou odpověď na dotaz.