Strukturovaná data (nebo jinak Schema Markup) je část kódu webových stránek, který pomáhá vyhledávačům jako je Google pochopit obsah vašeho webu.
Kromě službě vyhledávačům mohou pomoci vám, a to zviditelněním na stránce výsledků vyhledávání pomocí takzvaných Rich Snippets (nebo také Rich Results). Tak se říká výsledkům vyhledávání, které jsou něčím vylepšené. Jaké Rich Snippets Google používá?
Typů Rich snippetů je v současnosti mnoho a také se s časem lehce mění. Uvedeme si ty nejzajímavější z nich:
Stručně řečeno je lákavé na ně kliknout, což znamená jistější konverzi pro vás.
Na druhou stranu takové Rich Snippety často zobrazí informaci v dostatečném rozsahu, a tedy odpoví adekvátně na uživatelův dotaz, takže ten již není nucen nikam klinout. Toto ale neovlivníte, takže není nutné se tím trápit.
Strukturovaná data se řídí jasným kategorizovaným rozřazením. Nejpoužívanějším z nich je Schema.org, které na stejnojmenném webu udržuje data a jejich popis použitelné právě pro tyto účely.
Pro implementaci strukturovaných dat existují dva hlavní přístupy:
Zde je malá ukázka:
<script type="application/ld+json">
{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "LocalBusiness",
"url": "https://digiage.cz/",
…
"address": {
"@type": "PostalAddress",
"addressLocality": "Hradec Králové",
…
}
}
</script>
Hledáte-li podrobnější informace, naleznete je v tomto článku.