Jednoduchost
Loga která bezpochyby znáte jsou jednoduchá a proto snadno zapamatovatelná. Vybavíte si znak McDonaldu či Apple? Jsme si jisti, že ano. Je to dáno zejména tím, že lidský mozek se v první řadě snaží detekovat základní tvary. Člověk také obvykle skenuje pohledem okolí velmi rychle a o tom, zda ho nějaký předmět zaujme, rozhoduje pouhý zlomek vteřiny. Z toho vyplývá, že by logo mělo být něčím zajímavé a vystupovat z davu přinejmenším v prostředí konkurence. Díky průzkumu trhu, konkurence a cílové skupiny to společně zvládneme.
Funkčnost
Kvalitní logo musí fungovat ve všech případech použití. Ať je to na bilboardu, nebo na odznáčku; na papíře či našité na oblečení; v barevné variantě i převedené do černobílé. Logo by zkrátka nemělo ztrácet detaily při zmenšení a mělo by komunikovat stále stejnou zprávu při jakékoliv popsané podobě.
Relevantnost
Důležité také je, aby vaše nová firemní značka byla relevantní k oboru vašeho podnikání. Tím myslíme například to, že hravý font se nehodí pro seriózní právnickou firmu a naopak pro obchod s hračkami by jistě nezapadalo logo s tenkým luxusním fontem (tedy, pokud by nešlo o nějaké luxusní hračkářství pro dospělé).
Jistá tradice
Toto není až tak zřejmé, ale stejně jako v módě se jednou za čas objeví nový trend, který se všichni snaží následovat. V oblasti loga může být příkladem
3D efekt s nástupem počítačové
grafiky. Tento trend ovšem pomynul a profesionálové dnes již nestaví loga s tímto efektem. Jistě si všimnete, že
logotypy které přetrvaly nejsou komplikované. Příkladem mohou být CocaCola, či IBM. Tím se vracíme k prvnímu bodu - k jednoduchosti.